Fortsättning på: På restaurang


Vett & Etikett

♦ Om man är på en dejt och går på restaurang ska mannen gå in först, i annat fall är de alltid mannen som öppnar dörren åt kvinnan.

♦ Om man behöver besöka toaletten använder man sig av frasen pudra näsan i alla fall vi kvinnor och kvinnliga män :)

♦ Om man är på dejt ska enligt min åsikt, självklart mannen stå för notan. Jag är så jäkla trött på de här med jämställdhet!! Hela grejen har gått överstyr! Mannen är mannen och kvinnan, kvinnan vi är helt enkelt olika, vi föds olika och dör olika! Vad är det för fel på att vara olika, på att mannen uppvaktar kvinnan, skämmer bort henne med presenter och är romantisk!? Det handlar inte om att vi kvinnor inte kan betala en jäkla nota!! Utan att vi kanske behöver bli uppvaktade. Min åsikt är att vi kvinnor genom jämdställdheten har förstört för oss själva och där med för hela samhället. En feminist kompis till syrran började gå in på temat en gång. Hon sa:
- Men vadå vill inte du att kvinnor ska få samma lön som männen? Då svarade jag:
- Nä jag tycket att vi kvinnor ska få mer! Ha då fick jag tyst på henne :)
Men nu tillbaks till ämnet.

♦ Dricksen ska vara ca 10 % av notan.
Men självklart handlar allt om att ha kul och njuta av maten!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0